Survento Fanfare Entertainment Festival
  • Home
  • Nieuws
  • Deelnemers en programma 2020
  • de jury
  • foto's en video's survento 2019
  • de regels
  • Contact
  • inschrijfformulier
  • wie zijn wij
    • de accommodatie
    • foto's 2018
  • deelnemers 2019
  • Home
  • Nieuws
  • Deelnemers en programma 2020
  • de jury
  • foto's en video's survento 2019
  • de regels
  • Contact
  • inschrijfformulier
  • wie zijn wij
    • de accommodatie
    • foto's 2018
  • deelnemers 2019
Search

rEGLEMENT

Reglement Survento Fanfare Festival
​

Artikel 1 - organisatie
De organisatie van het Survento Fanfare Entertainment Festival (SFF)  is in handen van Stichting Survento, Surhuisterveen.  

Artikel 2 - deelname
Deelname is uitsluitend mogelijk na ontvangst van het aanmeldingsformulier en betaling van het inschrijfgeld.
Deelname is pas definitief wanneer het inschrijfgeld vóór de in de uitnodiging genoemde datum is overgemaakt op de rekening van de organisatie. Na deze datum komt de uitnodiging in principe te vervallen. 


Artikel 3 - indeling verenigingen 
De deelnemende verenigingen worden ingedeeld in 3 groepen. Concert divisie en 1ste divisie in groep A,   2de en 3de divisie in groep B, 4de en 5de divisie in groep C.

Artikel 4 – programmering
Elke vereniging geeft een miniconcert. Iedere band is vrij in de keuze van de te spelen werken. De beoordeling geschiedt, naast de muzikaliteit vooral op programmaopbouw en de entertainmentwaarde van het programma. Wel wordt geacht een werk voor een solist te programmeren. Deze solist komt uit eigen geledingen. De solist dingt mee naar de solistenprijs.   
De speeltijd voor verenigingen op het concertpodium bedraagt maximaal 30 minuten. Deze tijd is inclusief applaus, het klaarzetten en opruimen van (slagwerk)instrumentarium en presentatie. De
tijdswaarneming start wanneer de eerste muzikant van de betreffende vereniging op het podium verschijnt en stopt als na het spelen de laatste muzikant het podium heeft verlaten.
De presentatie van het miniconcert dient de deelnemer zelf te verzorgen. Dit is onderdeel van het totale entertainment wat wordt beoordeeld.


Artikel 5 – facilitaire zaken, multimedia
De deelnemers hebben de mogelijkheid gebruik te maken van de aanwezige licht en geluidapparatuur en beamer. Indien hier gebruik van wordt gemaakt dient 14 dagen vooraf een draaiboek van het miniconcert ingeleverd te worden. Tevens ontvangt de organisatie graag de PowerPoint presentatie van het miniconcert 14 dagen van tevoren. Ook dient er een bediener van de presentatie geleverd te worden. gebruik van eigen computer / laptop of van usb of andere schijf is niet mogelijk. 
Het gebruik van vervuilende materialen (poppers, confetti, sneeuwmachines, ballonnen e,d,) is alleen mogelijk als dit geen belemmering vormt voor het volgende orkest en wanneer het orkest de verantwoordelijkheid neemt de rommel volledig op te ruimen. Extra opruimkosten door het zalencentrum zullen samen met een boete bij niet (voldoende) opruimen in rekening worden gebracht. 


Artikel 6 – volgorde van optreden

Binnen de groepen wordt de volgorde van spelen door de organisatie bepaald. De volgorde wordt ruim voor het festival aan de deelnemers bekend gemaakt.

Artikel 7 - jurering
De jurering van de deelnemende verenigingen geschiedt door een vakjury, bestaande uit 3 personen die de muzikale prestaties, de programmaopbouw en de presentatie en het entertainment van de band afzonderlijk beoordeelt. De vakjury kent tevens de solistenprijs toe aan de beste solist uit de groep.

Artikel 8 – puntentelling
De bands worden beoordeeld op 3 onderdelen; a - muzikaliteit, b - programmaopbouw en c – presentatie en entertainment. De jury kent de volgende punten toe:
onderdeel a :  nummer 1 = 100, nummer 2 = 97, nummer 3 = 94, nummer 4 = 91 etc.
onderdeel b en c: nummer 1 = 50, nummer 2 = 48, nummer 3 = 46 nummer, 4 = 44 etc.
 

Artikel 9 - prijzen
De beste solist per groep komt in aanmerking voor een prijs, verder zal er een 1e prijs per groep worden toegekend. Tevens zal er uit de 3 nummers 1 op het gebied van programmaopbouw en entertainment, 1 entertainmentprijs worden toegekend. Alle deelnemers krijgen tevens een verslag uitgereikt.

​Artikel 10 – instrumentarium
​
Deelnemende bands kunnen gebruik maken van slagwerk instrumentarium dat aanwezig is op het podium. Bands die van deze mogelijkheid gebruik willen maken kunnen dit aangeven (bij de uitnodiging ontvangen zij een slagwerklijst met het aanbod per podium). Wel is elke band aansprakelijk voor de schade die aangebracht wordt aan het op het podium aanwezige slagwerk.
verenigingen hebben de vrijheid gebruik te maken van eigen slagwerk instrumentarium. Het aan- en afvoeren hiervan (waaronder ook het verwijderen of verplaatsen van het op het podium aanwezige slagwerk van de organisatie) valt altijd binnen de speeltijd van de band!
Op het podium zijn maximaal 55 lessenaars en één directie lessenaar aanwezig. In de inspeel ruimte zullen geen lessenaars aanwezig zijn. Het slagwerk dat aanwezig is bestaat uit:
  • Pauken 4 delige set Majestic 23/26/29/32” incl. kruk
  • Buisklokkenspel incl. hamers
  • Concert basdrum op wagen 
  • Klokkenspel incl. stander
  • Xylofoon
  • vibrafoon
  • Marimba 
  • Gong incl. stander en klopper
  • Drumstel incl. hardware, kruk en bekkens (hihat, 2 x crash en ride)
  • cimbals á deux
  • 4 percussie (stokken) tafels

Artikel 11 – aansprakelijkheid 
De organisatie aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor diefstal, zoekraken, vermissen of beschadigen van eigendommen en/of instrumentarium van de deelnemende bands en musici.

Artikel 12 – audiovisuele opnamen
Deelnemende bands kunnen geen rechten ontlenen aan eventueel gemaakte foto’s of audio- of video opnamen die al dan niet namens de organisatie worden gemaakt tijdens SFF. beeld en geluidmateriaal dat door of namens de organisatie gemaakt is kan gebruikt worden voor promotie doeleinden voor het festival. Door deelname aan het festival stemt men hierin toe. 

Artikel 13 – terugbetaling inschrijfgeld
Het inschrijfgeld wordt alleen in geval van calamiteiten terugbetaald zulks ter beoordeling van de organisatie.

Artikel 14 – bijzondere gevallen
​
In bijzondere gevallen behoudt de organisatie zich het recht voor, van dit festivalreglement af te wijken. 

We  zien  u  graag  op 14  november  2020


adres

Blauwhuisterweg 31
9231 AB Surhuisterveen

Telefoon

06 50879215

Email

info@survento.nl

slagwerk lijst

klik hier

inschrijfformulier

klik hier

Disclaimer

klik hier 
  • Home
  • Nieuws
  • Deelnemers en programma 2020
  • de jury
  • foto's en video's survento 2019
  • de regels
  • Contact
  • inschrijfformulier
  • wie zijn wij
    • de accommodatie
    • foto's 2018
  • deelnemers 2019